Kantorenwizard.nl; de eerste 100 dagen (2)

Onlangs stonden we stil bij onze eerste ervaringen met Kantorenwizard.nl. In vervolg hierop aandacht voor de reacties vanuit de markt en de top 3 van meest gelezen nieuwsitems. Wie is de winnaar? Code oranje voor MIPIM aan de Amstel, de ASRE studie van Boris Ziermans of de mailing van Ans uit Utrecht?

Reacties uit de markt

Na de lancering veel stof. De top 3 in feed back / commentaar.

En toen werd het vrij stil ............  Niet in het aantal clicks maar wel qua feed back. Wij hadden verwacht dat de meeste partijen ons wel 'ter verantwoording' zouden roepen. Voor een nadere uitleg over onze intenties en voor een toelichting op de tools, achterliggende data en de inhoud van de maatwerkadviezen. Dat gebeurde echter slechts op een bescheiden schaal. Mist het initiatief aan relevantie, leeft de content niet bij de vastgoedprofessionals of is de site zo duidelijk dat het geheel voor zichzelf spreekt? De toekomst zal het leren.

De pers

Als er een branche is die dagelijks op zoek is naar nieuws en 'bijna nieuws' dan is dat wel de vastgoedmarkt. Vastgoedjournaal was er als de kippen bij om, na een telefonisch interview, uitgebreid verslag te doen van de launch van Kantorenwizard.nl. PropertyNL was te druk met zichzelf en Vastgoedmarkt vond het geheel niet nieuwswaardig. Je zou er haast wat achter zoeken. Ruud de Wit zag het met lede ogen aan en schreef een mooi achtergrondverhaal in de Provada special van VGM.

Nieuwsitems Kantorenwizard.nl

De belangrijkste doelstelling van Kantorenwizard.nl is voorlichting. Mede in dat kader publiceren wij tenminste elke week een nieuwsitem.  De ervaring leert dat onze lezers het minste houden van analyses & opinies. Redelijk bizar dat artikelen over 'echte' zaken, zoals de vertroebelde marktcijfers en de RICS gedragscode makelaars, relatief laag scoren en weinig reactie ontlokken. Een heel andere beeld zien we bij de wat 'luchtige' wetenswaardigheden uit de markt (incl. een kwinkslag) waarbij het aantal van 500 lezers gemakkelijk wordt gehaald. Hier de top 3 van de meest gelezen berichten gedurende de eerste 100 dagen.

  1. Incentives op de Amsterdamse Kantorenmarkt.
  2. Code oranje dreigt voor MIPIM aan de Amstel.
  3. Een maling van Ans uit Utrecht.

Onze felicitaties gaan uit naar de winnaar Boris Ziermans van Cushman Wakefield! Nog eens nalezen? Al onze artikelen zijn te vinden in ons Nieuwsarchief.

 

Kantorenwizard.nl levert nieuw inzichten in de kantorenmarkt.