Kantorenwizard.nl; de eerste 100 dagen (1)

Begin april ging Kantorenwizard.nl live. Een mooi moment om stil te staan bij onze eerste ervaringen over bezoekersaantallen, gebruikte zoektermen en hoe velen het meest interessante deel van de site nog niet hebben ontdekt.

Clicks

Vanaf de lancering is sprake van een continue stroom bezoekers. Pieken zijn zichtbaar na publiciteit in de pers, na plaatsing van een nieuwsitem op LinkedIn en (echt waar) bij regenachtige zondagen. Het aantal geraadpleegde pagina's is de 10.000 inmiddels ruimschoots gepasseerd. Ca. 25% hiervan komt voor rekening van 'returning customers'. Duidelijk is dat het in deze fase met name om mensen uit de vastgoedsector gaat. De 'echte' doelgroep zal volgen als de wizard goed vindbaar is op Google. De eerste resultaten zijn wat dat betreft positief  (google bijv. eens op huisvestingsbudget kantoren).

Even kijken of we er op staan

Binnen de Vraagbaak is een zoekoptie beschikbaar. Interessant om te zien dat meer dan 70% van gepleegde zoekacties tot op heden was gericht op een (waarschijnlijk eigen) bedrijfsnaam (o.a. AT Osborne, Brink, CBRE, Cerius, DTZ, JLL, Real XL, Stevens). En laat de informatie over marktpartijen nu net niet in de Vraagbaak zijn opgenomen maar onder uitgebreid advies Kieswijzer  ........... 

Nog veel te ontdekken

De Space- en Budgetcalculator als ook de Kieswijzer beschikken over een rapportengenerator die naast een verkort advies op het scherm, binnen 5 seconden een uitgebreid advies per e-mail aflevert. Het gaat daarbij o.a. om een break down van de berekende ruimtebehoefte, benchmarks qua huisvestingsbudget en de positie van de geselecteerde makelaars qua verhuur. Ook kan dan doorgeclickt  worden naar de stamkaarten van de makelaars en adviseurs inclusief de Kantorenwizard webrating.

Voor het uitgebreide advies moet je je aanmelden. En hoewel alle informatie geheel vrijblijvend / zonder verplichtingen wordt verstrekt, vindt men dat blijkbaar niet fijn. Van deze optie is dan ook tot op heden nauwelijks gebruik gemaakt. En dat is jammer. Reden om bij de verschillende tools nu (na de keuze 'uitgebreid advies') een voorbeeld van de uitgebreide adviesrapportages op te nemen zodat men zonder aanmelden toch kan zien hoe een en ander er uit ziet. 

Maar er is nog meer

Volgende keer staan we o.a. stil bij de reacties in de pers en de meest gelezen nieuwspagina's. Wie is de winnaar? Code oranje voor Mipim aan de Amstel, de ASRE studie van Boris Ziermans of de mailing van Ans? Kortom wordt vervolgd!

Twijfels over het advies van je makelaar of adviseur? We leveren graag een second opinion!