Tips bij de aanhuur van kantoorruimte ...................

Checklist FMM

De vrijwel dagelijkse e-mail nieuwsbrieven van Facility Management Magazin (FMM) doen ons veel geloven. Veelal is een masterclass of seminar van 1 dag genoeg om ons te bekwamen in de meest uiteenlopende facilitaire vraagstukken. En daar horen dan ook de top 10 gouden tips bij. Dit maal de 8 tips om rekening mee te houden bij de aanhuur van kantoorruimte.

  1. Let op wat wel/niet is inbegrepen in de servicekosten.
  2. Bedenk of je beter past in een kantoortuin of in aparte kamers.
  3. Check de bereikbaarheid en wel op verschillende momenten van de dag.
  4. Check de medehuurders ivm uitstraling en veiligheid.
  5. Inventariseer de faciliteiten in de buurt.
  6. Houd rekening met een groeiscenario.
  7. Kijk kritisch naar de uitstraling en de mogelijkheden om u zichtbaar te maken.
  8. Inventariseer de (technische) infrastructuur, zoals het aantal parkeerplaatsen en de staat van de installaties zoals bijv. snel internet.

Garantie voor succes?

Wat een armetierig lijstje hoor ik u denken. Inderdaad. We zouden haast zeggen 'niet gehinderd door enige kennis van zaken'. FMM doet zichzelf maar vooral de kantoorgebruiker hier ernstig tekort. Het gaat veelal om complexe vraagstukken met aanzienlijke financiële consequenties. De meeste makelaars hebben niet voor niets de afgelopen jaren kennis aangetrokken op het vlak van workplace consultancy, technische installaties en projectmanagement. Jammer dat (een deel van) de facilitaire wereld dat gemist heeft en denkt dat ze er met dit soort checklists nog steeds wel uitkomen. Heren en dames schaam u! En wat betreft dat snelle internet ........... dat regelen huurders al jaren zelf en heeft veelal niets met de infrastructuur van een gebouw te maken!

 

 

Kantorenwizard.nl helpt je op weg met de aanpak van jouw huisvestingsvraagstuk.